Parin minuutin apinalounas

by

Huippujuttu raakaruoassa on sen helppous. Kun tottuu yksinkertaisiin makuihin ja yhdistelmiin, syntyy maittava, täyttävä ja virkistävä herkkulounas parissa minuutissa. Tänään väsäsin pika-annoksen banaanista ja mustikasta:

  • banaaneja (tällä kertaa 8 kpl)
  • mustikoita pari desiä (pakaste)
  • mausteeksi ripaus ceylon-kanelia ja vaniljaa

Blendasin yhden banaanin mustikoiden ja mausteiden kera kastikkeeksi, pilkoin loput banaanit ja heitin soossin niiden päälle. Leveä hymy vähän vaikeutti aterioimista, mutta muuten aivan uskomattoman mahtava setti ja loistofiilis!

4 vastausta to “Parin minuutin apinalounas”

  1. Sanna Says:

    Kuulostaa ihan mun jutulta banaanit, mustikka, kaneli ja vanilja! Mutta KAHDEKSAN banaania? Kuulostaa paljolta. Ehkä ongelmana on se, että en ihan hahmota vielä täysin, miten raaka-ateriat pitäs koostaa. Viherpirtelö on ihan hallussa jo ja pähkinä-/siemenpohjaiset pirtelöt, puurot… Täysin raa’at salaatit ei. Tosin Kyllähän mä tykkään aamulla ennen kiipeilyä vetää avokadon ja pari hedelmää. Toimii. Että eipä tää ateria siitä juuri eroa. Vaikuttaahan vielä sekin, että oon entinen proteiiniuskovainen tmv. Ehkä vedän joskus aamupalaks banaanisetit ja meen boulderille.

    Ja lisää tällaisia nopeita ohjeita, kiitos :)

  2. elina Says:

    Hei joo, me ollaan yhteiskunnassamme niin totuttu siihen etta hedelmat on vahan sellainen lisajuttu, ei varsinainen ’ateria’… Ma olen kylla lapsesta asti ollut erittain hyva syomaan hedelmia, mutta viime aikoina viela varta vasten ’opetellut’ isompiin annoksiin vahitellen.

    Eika 8 banaania muuuten mikaan mahdoton laaki edes ole kun ne pilkkoo lautaselle, vaikka kuulostaakin paljolta. Moni vetaa samankokoisen setin vaikka pastaa ihan tyytyvaisena, ja banaani on kuitenkin helposti sulava hedelma… Ja aina voi kokeilun aloittaa vaikka neljasta :) Auttaa myos kun ei samalla kertaa syo kovin montaa eri juttua, ja pitaa hedelmaaterioilla rasvan maaran vahaisena. Laittaa ne siemenet/pahkinat (ja avokadotkin) sitten vaikka suolaisina tahnoina salaatteihin.

    Ja banaaneissakin on muuten proteiiniakin, noin 1,3 g/kpl, eli kymmenella paasee jo 13 grammaan. Aminohapoista mm. valttamatonta tryptofaania, jota kaytetaan mm serotoniinin tuotantoon, eli hyvan fiiliksen ruokaa siinakin mielessa, erityisesti talvella tarpeen!

    Joo ja tallasia ’resepteja’ varmaan tiedossa lisaakin kun syominen aika pitkalti on taman suuntaista nyt – kiva jos inspiroi!

    p.s. sori skandien puute, terkut hedelmien luota malesiasta… ;-)

  3. Heli Says:

    Kiitos loistavasta ideasta! Itselleni ei jostain syystä banaani maistu puolikasta enempää, mutta enpä olisi tajunnut tehdä ”marjakastiketta” aloittelija kun näissä hommissa olen. Hyvin uppoaa kaikista kotimaisista marjoista tehtynä vaikkapa omenoiden tai päärynöiden päällä. NAM! Tässä muutaman päivän olen erilaisia seoksia kokeillut. Ja se puolikas banaani makeuttaa puolukatkin niin hyvin, että lapsellekin maistuu vaikka ennen syljeskeli marjat lautaselle. :)

  4. elina Says:

    Heli, hienoa että maistuu! :)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggaajaa tykkää tästä: