Kasvismuskeli-inspiraatiota

by

Jos jollekin on vielä epäselvää, että riittääkö kasvisravinto myös lihaksiston rakentamiseen ja ylläpitoon, niin suosittelen tarkastamaan tämän ihan huikean videon!

Herra Armstrong on ollut vegaani/vegetaristi 7 vuotta ja viimeisen vuoden 100% raakavegaani. Näyttää tuo jumppa sujuvan ihan kohtalaisesti ja videon lopun poseerauskin osoittaa muskeleiden olevan aika vakuuttavassa kuosissa!

6 vastausta to “Kasvismuskeli-inspiraatiota”

  1. Nimetön Says:

    Siis se altaan reunalla tehty vatsalihasliike!!!
    Ei voi olla kuin suu auki! :O

  2. elina Says:

    Jep :D Mä olen katsonut ton videon jo melkein 10 kertaa eikä voi kuin ihmetellä!!

  3. V Says:

    Sohvaperunaan verrattuna videon kaveri on hyvässä kunnossa.

    Urheilevien ja aktiivisesti liikkuvien parissa tuo on ihan normaalia. Itseasiassa yksikään noista jutuista mitä se teki ei ole kovin säväyttäviä. Rankinkin liike, human flag, sälli ei pysynyt paikallaan vaan hyppäsi siihen ja tippui heti pois. (voitte katsoa youtubesta mihin hän tähtäsi..)

    Nyt, mun ei ole tarkoitus vähätellä häntä tai hänen saavutuksiaan. Hän on hyvässä kunnossa ja varmasti kehittyy vielä ja saa kohta sen flaginkin paremmaksi. Musta on vain hyvin valitettavaa että ihmisten käsitys siitä mikä on tavanomaista ja mikä ihmeellistä on niin vääristynyt että tämä video nähdään erityisenä. Kaikkien pitäisi pystyä samaan. (ks. esim. videolla esitetty sokrateen sitaatti..!)

  4. elina Says:

    Heippa V!

    Juu, toki tässä ei sinänsä mitään aivan ’yliluonnollista’ ole, etteikö varmasti useampikin tässä maailmassa kykene vastaaviin suorituksiin ruokavaliosta riippumatta.

    Tarkoitus olikin alleviivata lähinnä sitä, että (raaka)vegaaninen ruokavalio todellakin riittää lihaksiston erinomaiseen toimintakykyyn, minkä mielestäni tämä(kin) video osoittaa. Tässähän on kyse juuri siitä, mitä lihansyöjät usein epäilevät, etteikö kasviksilla voisi olla huippukuosissa fyysisesti. Lisäksi useat urheilullisesti orientoituneet henkilöt, myös ammattilaiset, ovat raakavegaaniseen ravintoon siirryttyään kokeneet suorituskyvyn parantumista mm. nopeutuneen palautumisen (=mahdollisuus treenimäärien kasvattamiseen) johdosta. Tämän videon perusteella ei tietenkään voida varsinaisesti päätellä sitä, millaisia muutoksia ko. henkilö on kokenut, mutta joka tapauksessa minusta suorituskyky vaikuttaa kuitenkin tavanomaista paremmalta.

    ’Tavanomaista paremmalla’ viittaan mm. siihen, että koko elämäni aktiivisesti liikkuneena ja kilpaurheiluakin jollain tasolla harrastaneena sanoisin, että aika harvoin tällaiseen meininkiin kuitenkaan törmää kuntosaleilla, lenkkipoluilla, kiipeilyhalleilla tai muissa treenipaikoissa. Eipä näitä taida juuri perus leuanvetoa lukuunottamatta olla edes missään kuntotesteissä tai opetusohjelmissakaan. Mutta ehkä ihmiset sitten tekevät näitä salaa kotona ;)

    Todellakin toivoisin – kuten nähtävästi sinäkin – että jokainen meistä olisi vastaavanlaisessa kunnossa, mutta valitettavastihan tilanne on erittäin kaukana siitä. Väittäisinkin, että monelle avain olisi nimenomaan ruokavalion muuttaminen raakakasvispainotteisemmaksi, sillä usein se johtaa mm. selkeään energiatasojen nousuun, joka on mielestäni ensimmäinen askel kohti kiinnostusta liikkumiseen ja treenaamiseen ylipäätään. Kukapa sieltä sohvaltaan jaksaisi mäkkäriaterian jälkeen noustakaan…

    Haluankin rohkaista jokaista huonoon kuntoonsa ja vointiinsa kyllästynyttä kokeilemaan, mitä aito kasvisruoka voi olotilalle ja olemukselle tehdä. Siinä mielestäni on tärkeää erilaisten myyttien (kuten, että vegaani ei voi olla vahva tms) murtaminen, ja kannustavien esimerkkien antaminen, johon tämän videon esittäminenkin tähtäsi.

  5. insurance car ireland Says:

    Calling all cars, calling all cars, we’re ready to make a deal.

  6. Mieletön Migreenikko Says:

    V

    Ilmeisesti urheileva ja aktiivisesti liikkuva on sinulle aika eri asia kuin minulle. Itse olen tehnyt 3 vuoden matkan sohvaperunasta, joka ei liikkunut lainkaan ihmiseksi, joka kulkee pyörällä/kävellen kaikki matkat, käy salilla, lenkillä, treenaa kahvakuulaa ja on aloittanut kiipeilyn. Näiden perusteella minä koen itseni urheilevaksi ja aktiivisesti liikkuvaksi ihmiseksi, mutta minulle ainakin olisi todella monen vuoden työ pystyä vastaavaan treeniin, vaikka toki itsekin eilisen sirkustaiteilijoiden esityksen perusteella saan helpon vertailukohdan ettei tuo jätkä ollut mikään maailman huippu. Itse kuitenkin jos lokeroisin normaalit ihmiset poislukien huippu-urheilijat ja muut kovalla intohimolla tai ammatikseen treenaavat kolmeen luokkaan, niin kyllä tämä tyyppi siellä kolmosessa olisi.

    Koko postauksen pointti tietenkin oli muualla, mutta minusta on mielenkiintoista, miten eri perspektiiveistä ihmiset asiat näkevät, ja että esimerkiksi sinä näet, että kaikkien pitäisi pystyä vetämään noinkin kova treeni, kun omasta näkökulmastani ja oman käsitykseni mukaan vaatii melkoista omistautumista urheilulle että tuohon pystyy, ja jokaisella kuitenkin on ne omat mielenkiinnon kohteet ja jos intensiivisesti harrastaa jotain muuta töiden/opiskelujen ohella niin käsittääkseni aikaa ja energiaa ei voi jäädä tarpeeksi että jaksaisi tuollaista treeniä vielä tehdä päälle. Itse en näe siinä mitään pahaa. Täysi liikkumattomuus/hyvin vähäinen liikunta on toki pahasta, mutta kaikille treeni/urheilu ei ole se intohimo elämässä ja siitä huolimatta sitä voi käydä jonkin verran lenkillä ja salilla ja pitää itsensä ihan mukavassa kunnossa ja omistaa sitten sen yhden elämänsä muuten sille, mikä on itselle se intohimo.

    Yhdyn kyllä siihen, että on kammottavaa, että pelkkiä sohvaperunoita on niin paljon, niin paljon ylipainoa, ja esimerkiksi oma fysioterapeuttini sanoi että 60% hänen asiakkaistaan kärsii samasta olkapään rasitusvammasta joka tulee yhdistelmästä näyttöpäätetyö huonolla työasennolla (koska ei ole lihakset kunnossa että jaksaisi istua oikein) ilman taukojumppia ja ilman liikuntaa. Ihmiset kärsivät nykyaikana myös todella paljon päänsäryistä, jotka johtuvat siitä, että ihan se tavallinenkin liikunta on jäänyt pois ja hartioiden, niskan ja kallonpohjan lihakset ovat heikot. Kansanterveydellisesti olisi ehkä järkevää näille nykyajan ylikuormittuneille paineiden alla romahtaville ihmisille saada tolkutettua että ei tarvitse olla mikään ihmemies saadakseen jo suurta hyötyä terveydelleen. Tuntuu vain että nämä salikortit ym. ajavat siihen että siellä salillakin pitäisi käydä se 3-6 kertaa viikossa tai ei kannata käydä ollenkaan, ja monelle se on sitten se ei ollenkaan,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggaajaa tykkää tästä: